7 SPECTACOLE MUZICALE pentru COPII şi PĂRINŢI


Volumul începe cu memorabila poveste a lui Peter Pan. Opera aceasta a fost montată la Opera Națională din București unde s-a jucat 8 stagiuni cu un succes incontestabil. Era o bucurie nemărginită ca în fiecare duminică dimineață, la orele 11, să vezi sala operei plină cu copii de la parter până la galeria a treia, participând cu sufletul la gură la acțiunea de pe scenă. Opera aceasta s-a montat și la Craiova și apoi la Iași.

O întâmplare amuzantă s-a petrecut atunci când am trimis, eu ca autor, o partitură completă a unei noi opere după „O făclie de paști” de I.L. Caragiale, la Metropolitan Opera din New York, unde am aflat că este corepetitor un român pe nume Vlad Iftinca, din Iași. Vorbind la telefon cu Iftinca acesta îmi spune cu glas timid: ”Eu vă cunosc pe dumneavoastră…  am jucat la Iași în opera dumneavoastră Peter Pan… eu eram Michael!”

Fără cuvinte.

 

A doua lucrare „Aventuri de vacanță” încă nu a văzut lumina rampei cu toate că muzica este gata, iar lucrarea are un potențial artistic remarcabil. Ea este jucată de copii pentru copii, dar suferă de aceeași pedeapsă de netrecut în fața unei direcții de teatru… are prea multe personaje, iar teatrul nu are atâția angajați. Sunt sigur că un grup de copii care studiază arta teatrală în cadrul unui cerc, sau în particular ar fi fericiți să joace benevol, dacă un teatru ar oferi sala și decorurile.

Stop cadru.

 

 

A treia lucrare „Câinii” este o lucrare virgină. Nimeni nu a încercat, încă, să compună muzică pe versurile ei, cu toate că are mari sorți de izbândă fiind adversara marelui succes al lui Arthur Lloyd Weber, musicalul „Pisicile”. Nu are proză, dar totul se subînțelege din mișcarea scenică. Un coregraf de valoare este indispensabil pentru a monta un asemenea spectacol. De asemenea, compozitorul care s-ar încumeta să scrie muzica pentru toate personajele și muzica pentru scenele de trecere între tablouri va trebui, obligatoriu, să aibe mulți ani de studiu și practică în ale compoziției. Sunt sigură că există un asemenea profesionist printre marii compozitori români în viață, iar generația nouă are, cred eu, reprezentanți ce ar putea să lucreze la un asemenea proiect.

Ideea este minunată și își așteaptă realizatorul.

Oricum, a o citi e un prilej de mare satisfacție.

Succes!

 

Următoarea lucrare este „Cartea junglei” subiectul cunosct de toți copiii lumii. Varianta nemuzicală a acestei lucrări a fost montată la teatrul „Țăndărică”, dar eu aștept ca undeva, în țara mea, să se joace și această variantă muzicală; trebuie doar ca un compozitor cu disponibilitate să-și arate talentul și știința de carte, scriind coloana sonoră a unui viitor spectacol senzațional! Copiii abia așteaptă un spectacol cu muzică și dans scris anume pentru ei.

Este ușor de citit, este amuzantă și va crea întotdeauna o bună dispoziție molipsitoare. Subiectul este acela pe care-l știe toată lumea, dar se poate monta în diferite feluri, în funcție de inspirația realizatorilor.

 

A cincea lucrare, intitulată „Arabella”, este o dramatizare după romanul „Odiseea căpitanului Blood” de Rafael  Sabatini. Este libretul unei Opere – ca formă și care așteaptă să-i fie scrisă muzica pe cele 110 pagini de versuri ale lucrării, lucrare care poate să devină o Operă din zilelele noastre despre vremuri demult trecute. Copiii ar fi fermecați să asiste la un spectacol de acest gen. Ideea de a compune o Operă pe acest subiect îi aparține compozitorului Robert Flavian, care a cerut să fie scrise ariile, dar… încă mai are nemulțumiri și mai cere modificări. Nu știm dacă va fi gata, cândva, dar avem  tot libretul.

 

A șasea lucrare intitulată „Agronom de București” a fost jucată la Opereta din București cu mare succes de public. Purta titlul „Examene, examene”. Muzica a fost compusă de Marius Țeicu, cu mult talent și simț artistic. Subiectul este o temă mult vehiculată la vremea respectivă și anume că nu poți locui sau munci în București decât dacă ai Buletin de București. Dacă n-ai… românul e inventiv. Soluții se găsesc, dar totodată este și un prilej de a inființa o nouă afacere: căsătorie din interes. Pe bani! Totul decurge astfel încât situațiile date sunt comice, personajele seamănă cu oameni pe care i-am mai văzut… totul e tragi-comic.

Lecturarea lucrării este agreabilă aducându-vă o stare de bună dispoziție.

 

 

 

A șaptea lucrare și ultima este o propunere de experiment.

Am redus cât s-a putut conținutul unui mare spectacol după comedia „AŞA E TEATRUL” scris pentru Teatrul de Revistă.

Am făcut un efort susținut pentru a obține o formă redusă a acestui spectacol și am ajuns la varianta „O premieră cu cântec” sau „Criza de râs”. Este un spectacol pentru 4 artişti şi multe personaje (cam 30). Cei patru artiști vor fi: un ACTOR şi o ACTRIŢĂ, un SOLIST şi o SOLISTĂ. Ei pot susţine tot spectacolul, dacă vor juca, fiecare, mai multe personaje. Trebuie să cânte, să danseze și să joace diferite roluri, chiar și în travesti. Spectacolul se poate juca şi cu o distribuţie mai mare, împărţind rolurile. În acest caz, regizorul poate adăuga numere de dans, alţi solişti, un invitat special etc. Materialele sunt luate din spectacolul mare, scris de E. Rotaru, iar eu l-am redus la cererea unui cântăreț, prieten cu mine, pe atunci, care avea potential și colegi cu care să aducă în scenă un spectacol complet. Cred că s-au speriat de volumul de muncă necesar pentru a reuși și s-au mulțumit cu „mai puțin”-ul cu care erau obișnuiți.

Vă doresc o lectură formidabilă!

 

Elvira Iancu

 


Pagina tehnică / Technical Data

Carte, 20x14cm, 306 pagini • Editura Softplus • Serie: Eugen Rotaru • Nr catalog: ISBN 978-973-95801-2-0 • Cod preț: • Barcode: 4075395801200 • An: 2015




Recenzii / Reviews - Links

Cumpără cartea prin MyCD